Nyhed: "Byg-selv-undervisning" i Den Frie Digitale Skole

Den Frie Digitale Skole slog dørene op i sommers - og har haft fart på lige siden.

Vi har haft den store fornøjelse at hjælpe elever, som af forskellige grunde ikke deltager i deres almindelige klasseundervisning på egen skole.

Flere af disse er kommet godt videre, og er tilbage i deres fysiske klasser, efter et undervisningsforløb i vores virtuelle univers.

Vi ved konceptet virker, og det er også den feedback vi får fra vores søde elever og deres forældre. Tak for jer!

Vi introducerer nu "byg-selv-undervisning"

Hver dag snakker vi med forældre, som søger alternative undervisningstilbud til deres børn.

Mange er rigtig godt tilfredse med vores nuværende standard-pakker: Basis, - Guld eller Premiumpakkerne.

Men nogle efterspørger også mere fleksible undervisningspakker.

Og vi lytter. For vi vil gerne have, det er så nemt som muligt at vælge undervisning i Den Frie Digitale Skole.

Derfor har vi udarbejdet en webshop, hvor det er muligt at vælge frit på alle hylder og bygge den undervisning, der passer lige præcis til den situation I sidder i nu.

Vi kalder det "byg-selv-undervisning". Her er alle muligheder for at designe og bygge et individuelt forløb af et eller flere fag, med eller uden lektiecafe, med undervisning af linjefaglærer eller med studentermedhjælp, på hold eller ikke på hold med andre.

Det kan du få i den nye webshop

Ud over standard-pakkerne, som I kender, kan I nu også vælge

Holdundervisning

- Holdundervisning med en linjefaglærer

- Holdundervisning med studentermedhjælp

For holdundervisningen gælder det, at der er max 4 elever på et hold. Undervisningen er online.

Eneundervisning

- Eneundervisning med linjefagslærer

- Eneundervisning med ikke-uddannet lærer

For eneundervisning gælder det, at dit barn modtager undervisning alene sammen med underviseren - og evt. dig som forælder, som har mulighed for at sidde med til lektionen.

Individuel undervisning

- Du kan vælge at få et skræddersyet et specielt tilrettelagt undervisningsforløb, som tilpasses dit barns nuværende standpunkt, niveau, situation. Vi aftaler i fællesskab undervisningens indhold og varighed. De er mulighed for at justere løbende efter behov.

Feedback

Som en del af undervisningen skal eleven lave opgaver og lektier - ganske som i den ordinære skole. Der er dog som udgangspunkt ikke indlagt feedback på opgaverne i alle af de nuværende undervisningspakker.

Derfor består vores "byg-selv-undervisning" nu af muligheden for at vælge feedback på opgaver. Her får eleven brugbar feedback på afleveringerne, hvilket kan være med til at tage læringen til et nyt niveau.

Administrativt gebyr

Den Frie Digitale Skole er vokset siden vores start i 2019. Flere og flere kommuner får øjnene op for, at digital undervisning kan være en fordelagtig løsning til de elever, som pga. sygdom eller skolevægring ikke kan deltage i almindelig undervisning.

I disse tilfælde er der krav om at kommunen som rekvirent, skal modtage dokumentation for undervisningsforløb. Som følge af dette har vi indlagt et administrationsgebyr til afrapportering og samarbejde med elevens lærere i de valgte fag.

Dette er dog kun aktuelt for offentlige rekvirenter af undervisning - og ikke aktuelt for dig, der som privatperson tilkøber vores undervisning til dit barn.

Vær dog opmærksom på, at du evt. kan indgå aftale med dit barn skole og tilhørskommune om betaling af undervisningen - afhængig af jeres situation. Kontakt Distriktsskolens skoleleder herom.

Det her er som det plejer

Selv om vi nu introducerer vores nye webshop med "byg-selv-konceptet" så holder vi også fast i alt det, der virker, og som I er glade for:

Basisholdet

Vores basishold fortsætter uændret. Her får dit barn adgang til al undervisningsmaterialet online og arbejdet selv med materialet. Der er mulighed for at deltage i lektiecafe.

Du kan med det nye koncept evt. tilvælge feedback.

Guldholdet

Guldholdet er også som det hele tiden har været, og tilbyder adgang til undervisningmaterialet online, deltagelse i lektiecafe og feedback på opgaver.

Premiumholdet

Vores premiumhold ligner sig selv. Her kan du få adgang til undervisningsmateriale online, kan deltage i lektiecafe og få feedback på opgaver - ligesom du helt som vanligt kan være med på holdundervisning i 2 lektioner pr. uge - eller eneundervisning 1 lektion pr. uge.

Gratis rådgivning om valg af undervisning

Som altid, kan du kontakte os og få en snak. Her kan vi afklare om Den Frie Digitale Skoles tilbud er løsningen for jer. Hvilke behov der er til undervisningen og hvordan den skal stykkes sammen.

Som noget nyt har vi oprettet en online kalender, hvor du kan booke din tid til en indledende samtale. Vi åbner for denne mulighed fra mandag den 3. februar.

Sådan fungerer det i webshoppen

Når du besøger vores nye webshop, får du en oversigt over mulighederne.

Klik på hver enkelt ydelse for at læse mere.

Du vælger hvilken form for undervisning du ønsker. Lægger ydelsen i kurven og gennemfør ordren. Når din bestilling er registreret sender vi dig et link til betaling.

Når din bestilling er registreret tager vi kontakt til dig og aftaler

- hvilke fag du ønsker at dit barn skal undervises i

- hvornår undervisningen starter

- om der er særlige forhold der skal tages hensyn til i undervisningen

Har du spørgsmål om valg af ydelser, kan du altid kontakte os for hjælp.