Det er første gang mit barn lærer SÅ meget

Da Tina blev opmærksom på Den Frie Digitale Skole, tænkte hun, at det var den oplagte løsning for hendes søn Markus, der har autisme.

Markus har haft svært ved at være i de skolemiljøer, der blev ham tilbudt. Det resulterede i stress, overbelastnings-symptomer og skolevægring.

Glæden var derfor stor, da undervisningen i Den Frie Digitale Skole viste sig som en succes.

Vi gik fra at have brugt årevis på at have et barn i høj stress, mistrivsel og absolut ingen undervisning modtaget, fordi det kun har handlet om, bare at kunne være i det miljø, der blev tilbudt.

Så kom vi til en situation her, hvor mit barn kunne være hjemme i trygge rammer, ingen forstyrrelser og vante omgivelser - OG samtidig modtage læring OG det sad fast også.

Både trivsel OG læring, det er så fantastisk at nå dertil, så jeg kan ikke få armene ned” fortæller Tina og tilføjer

Det er første gang jeg oplever mit barn lære SÅ meget, på så gelinde en måde”.

Undervisning af kort varighed med koncentreret fokus er vejen frem

Da der kom ro på undervisningsmiljøet og rammerne var trygge og velkendte, satte det fart i Markus’ læring. Og det har en helt klar årsag, beretter Markus’ mor:

Det handler jo om barnets trivsel og velbefindende, og her er det i fokus fra alle sider. Når trivslen er god, så er der også åbnet for indlæring”.

At undervisningen er tilrettelagt individuelt, så den passer til 9-årige Markus læringsstil, er også en medvirkende årsag.

Det er kort og intenst og så med pauser. Det der fungerer bedst for os. Så det er igen en ting, der er super godt; At undervisningen og formen tilpasses barnet individuelt” siger Tina.

Den Frie Digitale Skole lytter – og handler

Noget af det, som har glædet Tina ved bekendtskabet med Den Frie Digitale Skole, er det gode samarbejde mellem hende som forælder og online-skolen.

”Fordi hvert barn er forskelligt, så kræver det jo noget information fra os forældre til læreren. Og her må man sige, at der er blevet lyttet OG der handles ud fra det. Justeringerne sker. Og det er blot en af de ting, der begejstrer mig som mor.

Jeg har oplevet utallige gange at blive lyttet til, men kun meget få gange, at der bliver handlet derefter” fortælle Tina.

Det er fleksibelt at modtage undervisning i Den Frie Digitale Skole

I Den Frie Digitale Skole har Markus og mor, Tina, fundet den fleksibilitet og det miljø, der har gjort hele forskellen.

Tina beskriver oplevelsen af undervisningen således:

”Her møder vi den største forståelse og fleksibilitet, som der også er behov for. Det betyder meget. Jeg oplever en intelligent, empatisk og forstående lærer, som med et kæmpe hjerte brænder for det her. Jeg er virkelig taknemmelig og jeg håber samarbejdet kan fortsætte langt fremover, så længe mit barn har behov for det”.

Vil du vide mere

Er du blevet nysgerrig på Den Frie Digitale Skole, så læs mere om skolens tilbud her - og book gerne en gratis indledende samtale med Anni Pilgaard Christiansen, som driver Den Frie Digitale Skole.