Dea har fået mere selvværd i Den Frie Digitale Skole

For Dea, der kæmper med social angst og diagnosen ADD, har deltagelse i almindelig skoleundervisning vist sig at være en udfordring. Så meget, at den 11-årige pige har udviklet skolevægring.

En situation, der har betydet, at hun ikke har være i skole hele 4. klasse.

For mange indtryk i skolen begrænser læringen

For Dea er det svært at lære noget i skolen, fordi der ofte er mange børn. Det betyder mange indtryk, og det forstyrrer min datter, der også er introvert. Hun fungerer bedst med ro omkring sig.

I kombination med angst og ADD har det betydet, at hun ikke har kunnet være i skolen et helt år. Men nu vender det”, fortæller Deas mor, Heidi, og henviser til at Dea efter sommerferien begynder i skolen igen med timereduktion.

Det giver mig ro, at Dea har en rigtig lærer – og det giver Dea selvtillid

Heidi har i en periode hjemmeundervist Dea, men var på udkig efter et andet undervisningstilbud, hvor det ikke var hende selv, der skulle stå for undervisningen. Det fandt hun i Den Frie Digitale Skole.

Den Frie Digitale Skole er helt fantastisk. Jeg har kun ros at give. Det har betydet så meget ro for mig, at Dea modtager undervisning fra en rigtig lærer. For Dea har det betydet, at hun får mere selvtillid, fordi en anden end mig, som hendes mor, roser hende og bekræfter hende i, at hun er dygtig i skolen”.

Underviserne i Den Frie Digitale Skole er dygtige og engagerede

I Den Frie Digitale Skole har Dea fået undervisning i fagene Dansk, Matematik og Engelsk. Undervisningen har en varighed på 30 minutter hver dag.

Jeg er overrasket over hvor meget Dea lærer på bare 30 minutter” siger Heidi og forklarer, hvorfor det er muligt, at lære nok på blot en halv times undervisning pr. dag:

Det er helt klart fordi underviserne i Den Frie Digitale Skole er dygtige. De er engagerede. De er gode til at inddrage de ting, der interesserer Dea, i alle fag. De er bare virkelig kompetente - og jeg ved, at Dea er fagligt up to date – som hun skal være, for at komme tilbage i almindelig skole igen. Det giver mig meget ro at vide” fortæller Heidi.

Undervisning i hjemmet er et hit

For Dea er det allerbedste ved at være elev i Den Frie Digitale Skole, at hun kan sidde derhjemme og få undervisning. Nu er der ro, og eneundervisningen giver lyst til at lære mere.

Jeg kan tydelig mærke på Dea, at hendes selvværd vokser. Hun lærer mere, og tror meget mere på sig selv. Det er et godt grundlag at tage med, når hun om lidt skal i skole igen” slutter Heidi.

Vil du vide mere

Er du blevet nysgerrig på Den Frie Digitale Skole, så læs mere om skolens tilbud her - og book gerne en gratis indledende samtale med Anni Pilgaard Christiansen, som driver Den Frie Digitale Skole.