Nu er uddannelse en mulighed for Sandra

Sandra har, med egne ord, haft en udfordrende barndom og ungdom. Hun har haft det svært i skolen og drømmen om en uddannelse blev ganske langsomt til noget, der kun kunne lykkes for andre. Ikke for hende.

Jeg troede ikke rigtig, jeg kunne noget, da jeg gik i skole” sammenfatter Sandra sin skoletid.

Nu ved Sandra, at hun godt kan

Den usikre tilgang til læring, har heldigvis ændret sig. Særlig gennem den sidste tid, hvor Sandra har været elev i Den Frie Digitale Skole, og har lært en masse i dansk og matematik.

Matematik er faktisk slet ikke så svært som jeg troede”, fortæller hun med en svag undren i stemmen.

Den unge kvinde har dansk og matematik to gange om ugen, og har som mål at bestå sin 9. klasses afgangsprøve. Den er døråbningen, der skal give adgang til mere uddannelse.

For Sandra har en drøm.

Nu kan Sandra (også) tage en uddannelse

Fordi Sandra har været flittig og passet sine studier i Den Frie Digitale Skole er forventningen, at afgangsprøven er bestået inden årets udgang – og så skal Sandra i gang med at realisere en drøm:

Jeg vil rigtig gerne ind på SOSU-skolen, og jeg skal til optagelsesprøve her sidst i august. Jeg håber, at jeg består, for jeg har forstået, at jeg faktisk godt kan tage en uddannelse. At jeg faktisk godt kan noget, siger hun.

Anni har gjort det muligt

Sandra er begejstret for undervisningen i Den Frie Digitale Skole – særligt for Anni, der driver skolen og står for en stor del af elevernes daglige undervisning.

Anni er der bare altid. Hun har altid tid til at snakke – også om andet end skolen. Hun giver mig gode råd og giver mig selvtillid. Hun er hjertevarm og omsorgsfuld, og det er Anni, der har gjort det muligt for mig at tro på, at jeg får en uddannelse”.

Motivation som den vigtige ingrediens

Rummeligheden i Den Frie Digitale Skole er en stor årsag til, at Sandra har mod på at uddanne sig. Men der er en anden vigtig ingrediens, som ikke må glemmes, fortæller hun:

Man skal selv være motiveret. Man skal være klar til at udvikle sig. Og det bliver nemmere, fordi Anni er god til at sætte sig ind i den enkelte. Hun så hurtigt, hvordan jeg lærer bedst. Og så bliver jeg også motiveret for at lære mere”.

Vil du vide mere

Er du blevet nysgerrig på Den Frie Digitale Skole, så læs mere om skolens tilbud her - og book gerne en gratis indledende samtale med Anni Pilgaard Christiansen, som driver Den Frie Digitale Skole.