Den Frie Digitale Skole er nu åben!

Opdateret: 15. jul. 2019

Den Frie Digitale Skole er grundskolen på nettet. Et online baseret undervisnings-fællesskab, hvor elever i folkeskolen kan følge undervisningen via deres computer eller tablet.

Indskrivningen åbner 15. juli

Undervisningstilbuddet er nyt og er åben fra den 15. juli. Her er der mulighed for at tilmelde sig et eller flere fag fra fagpuljen. Undervisningen begynder online den 1. september.

Hvem er Den Frie Digitale Skole for

Den Frie Digitale Skole er tænkt som et undervisningstilbud til de elever i grundskolen, som af forskellige årsager i en kortere eller længere periode, ikke har mulighed for at gøre brug af det almindelige skoletilbud.

Det kan eksempelvis være på grund af sygdom, sociale udfordringer, psykiske diagnoser, angst eller skolevægring.

Undervisning er vigtig

Uanset hvilke udfordringer barnet har, er det vigtigt at følge undervisningen, så barnet senere bliver i stand til at genoptage undervisningen i sin klasse igen - uden at miste læring undervejs.

I Den Frie Digitale Skole er det muligt, at følge et eller flere fag samtidig eller tage et fag af gangen. Der åbnes op for et nyt undervisningstema i de respektive fag hver mandag.

På den måde sikres det, at uanset på hvilket tidspunkt eleven må udgå af det almindelige skoletilbud, så er det muligt mandagen efter at starte undervisning i Den Frie Digitale Skole.

Det er således et meget fleksibelt undervisningstilbud, der tilbydes i Den Frie Digitale Skole.

Hvordan gør man

Har dit barn brug for fokuseret undervisning i rolige hjemlige omgivelser, er det muligt allerede nu, at indskrive barnet hos Den Frie Digitale Skole.

Der kan vælges mellem 3 undervisningspakker: Basisskolen, Guldskolen og Premiumskolen.

Hvilken pakke, der passer bedst til barnets behov afhænger af, hvor lidt eller meget hjælp og feedback, der ønskes på opgaver og lektier.

Det er altid muligt at kontakte vores vejleder, Marleen, for dialog om valg af undervisningspakke.

Når valg af pakke er på plads, købes pakken via hjemmesiden som et 30 dages abonnement. Abonnementet fornyes automatisk indtil det opsiges.

Efter tilmelding får du tilsendt al den information som du har brug for, for at dit barn kan gå i gang med undervisningen.

Deltag på åbningswebinar

Den 30. juli kl 19 afholder Den Frie Digitale Skole et åbningswebinar, hvor det er muligt at mødet teamet bag skolen og høre mere om skolens tilbud og opbygning.

Har du spørgsmål om Den Frie Digitale Skole, kan du kontakte os her

1.648 visninger0 kommentarer