Endelig fandt en mor roen og nærværet, der var behov for til hendes datter

Det er utrolig hårdt for forældre at være vidne til, at ens barn har det svært. Barnet har behov for ro, men roen er svær at finde med kommuner og skoler, der ånder en i nakken. Det fik en mor til at søge efter undervisning til hendes datter andre steder end den traditionelle folkeskole. Hendes datter havde behov for tid og ro, af den grund fandt moren Den Frie Digitale Skole. Noget, der skulle vise sig at blive et rigtig godt match.

”Der er mennesker bagved, og der er stor forståelse for de børn, som har det svært. ”

-Mor til elev

Frihed til at kunne være

Ved Den Frie Digitale Skole er erfaringen med sårbare børn og unge stor. En af de ting skolen lægger stor vægt på er, at eleverne skal føle sig trygge i undervisningen. Derfor er det også helt frivilligt, om man vil have kamera på eller ej. Moren fortæller, at det gjorde en stor forskel for hendes datter, hun kunne være anonym, når hun havde behov for det. Det, sammenlagt med en-til-en undervisning, gav datteren et rum til at kunne vokse selv.

”Den menneskelige tilgang er fantastisk, man føler sig forstået og set både som forældre og elev.”

-Mor til elev

Lige præcis det, at moren følte, de blev set som mennesker og ikke bare et stykke papir, gjorde en kæmpe forskel, der var plads til forskellige læringsmetoder og behov. Roen fandt de, og det var det, der var behov for:

”Hun har fået ro og tiden til at udvikle sig. Hun har været hjemme, og det har bare givet hende det grundlag, jeg gerne ville give min datter.”

-Mor til elev

Opmuntring og støtte hele vejen igennem

Når man har stået i udfordringer længe, kan håbet hurtigt forsvinde. Det ved lærerne ved Den Frie Digitale Skole godt, og de sørger derfor altid for at lade håbet spire, opmuntre og vise vejen. Til det fortæller moren:

”Troen på eleven var fantastisk, der blev altid taget hånd om eleven og sagt: Jamen, hvis det ikke lige virker, så prøver vi en anden vej. Vi skal nok komme i mål.”

-Mor til elev

Samarbejdet med skolens leder og datterens lærer, Anni Pilgaard Christiansen, har også været med til at lægge grundstenen til datterens fremskridt:

”Vi er et kanon godt sted i dag. Det her år har været guld for os, og vi er på vej igen. Anni roser og anerkender os, men på en fed faglig måde, så man ved, hun er der.”

En anbefaling til stjernerne

Moren er helt vild glad for forløbet med Den Frie Digitale Skole. Efter en lang og hård kamp kom hun i mål, og nu er datteren ude på den anden side klar til at se fremad. De følte sig mødt og støttet, og er taknemmelige for at have fundet et sted som Den Frie Digitale Skole. Moren siger:

”Det er virkeligt et sted, der er godt at være. Det giver nogle udviklingsmuligheder for børn, hvor man kan være med på en ny måde. Gå i skole på en ny måde, hvor man slipper for alle de trælse ting.”

-Mor til elev

Når moren reflekterer over datterens undervisning, er der en sætning, der går igen:

”Jeg anbefaler det klart til alle. Det er et fantastisk tilbud, med Den Frie Digitale Skole vælger man nærværet.”

-Mor til elev

Interesseret i at høre mere?

Hvis du leder efter et sted, som der giver plads og ro til barnet, så de har tid til at finde fodfæstet igen, har du fundet frem til det rigtige sted. Du kan læse mere om undervisningen på Den Frie Digitale Skole her

Du kan også booke et gratis indledende møde med lederen af Den Frie Digitale Skole, Anni Pilgaard Christiansen, her