Beskrivelse af faget
Matematik

Matematik skal give eleverne kundskaber og færdigheder, således de forberedes til videreuddannelse og giver dem lyst til at lære mere.

I faget lærer du

Disse 4 kompetenceområder er de vigtigste i matematik og dermed også i undervisningen i den frie digitale skole.

1. Matematiske kompetencer

2. Tal og algebra

3. Geometri og måling

4. statistik og sandsynligvis

Beskrivelse

I den frie digitale skole er undervisningen kursusbaseret, således der hver uge starter nye forløb op. Den mere detaljerede årsplan vil være på siden omkring 1. august 2019.

​

I skolen er der ikke eksamen, men alle elever under 18 år kan komme til eksamen i deres hjemkommune og det hjælper den frie digitale skole selvfølgelig med at arrangere.

​

Der kan tilbydes undervisning i alle niveauer, men det skal forventes at undervisningen samlæst og den enkelte vil blive mødt på sit individuelle niveau.

• Materialet vil altid bestå af en kombination af videoer, tekst, quiz andre sjove og lærerige aktiviteter.

• Du vil få adgang til de nødvendige platforme og e- og i-bøger.

• Abonnementet findes til både basis, guld og premiumskolen.

• Følg på tablet, computer og mobil.

• Kan afsluttes med eksamen på 9. klasse.

• Ingen test

• Forældresamtale

• Korte forløb alt efter behov.

• Der arbejdes i google og anvendes google classroom.

• Lektiecafe mandag, tirsdag, onsdag og torsdag fra kl. 19.00 - 20.00.

• Tilkøb af individuel lærerhjælp

Faktaboks om faget