Eksamensforberedelse - 9. kl. afgangsprøve i matematik: Øvelsesforløb i Den Frie Digitale Skole

Som noget ganske nyt har din teenager nu mulighed for at forberede sig til folkeskolens afgangsprøve i matematik i Den Frie Digitale Skole.

Vi ved, at det kan være en skræmmende oplevelse at gå til eksamen, men det behøver det ikke at være.

Med lidt forberedelse og viden om, hvordan en afgangsprøve forløber, kan selve eksamensdagen imødeses uden stor nervøsitet.

Skal vi lege eksamen?

Den Frie Digitale Skole hjælper elever, som gerne vil være godt forberedte til deres afgangsprøve i matematik i 9. klasse via en øvelsespakke.

I øvelsespakken - som er indlagt i vores Guldpakke - får eleven adgang til materiale fra tidligere afholdte afgangsprøver på 9. klassetrin i faget matematik.

Eleven løser opgaverne, og aftaler tid til feedback med en underviser i Den Frie Digitale Skole.

Feedbacken er værdifuld viden i bestræbelserne på at blive tryg ved at løse eksamensopgaver og øve sig på afgangsprøven.

Det giver også mulighed for at få rettet fejl eller misforståelser, som ikke skal opstå til den endelige afgangsprøve.

Hvordan foregår det?

Ved køb af Guldpakken får eleven 1 måneds adgang til materialerne, som er tidligere afholdte afgangsprøver.

Hver uge løses der en afgangsprøve, som der gives feedback på i lektiecaféen, som er en del af pakken.

I pakken indgår der introduktion til de matematiske hjælpemidler Geogebra, Wordmat og regneark, og eleven opøver kompetencer i at anvende disse til opgaveløsningen.

Der gives introduktion til forløbet i Guldpakken ved opstart, så både elever som forældre er trygge ved at anvende undervisningssystemet i Den Frie Digitale Skole.

Vil du vide mere?

Du kan købe adgang til øvelsespakken for afgangsprøve på 9. klassetrin i vores webshop. Vælg Guldpakken.

I kommentarfeltet kan du skrive "afgangsprøve" eller du kan oplyse dette, når vi kontakter dig for at aftale tidspunkt for opstart af undervisningen.

Har du spørgsmål om øvelsespakken til afgangsprøven, kan du booke en tid til samtale her - den er ganske gratis.