Beskrivelse af faget
Tysk - basis niveau
skriftlig kommunikation

Eleven kan kommunikere på tysk skriftligt om nære emner i et meget enkelt og forståeligt sprog.

Beskrivelse

På dette kursus møder eleverne det tyske skriftsprog for første gang. Herefter vil eleven kunne kommunikere på tysk skriftligt om nære emner i et meget enkelt og forståeligt sprog.

​

Undervisningen tager udgangspunkt i det nære miljø og emner fra elevernes hverdag. Emnerne er valgt for at skabe motivation hos eleverne. I forløbene er fokus lagt på det tyske sprogs nære slægtskab med dansk, og igennem arbejdet med de forskellige forløb tilegner eleverne sig et basisordforråd, som hjælper dem i gang med at udtrykke sig skriftligt. Der arbejdes på dette kursus desuden med grammatiske emner, som ligger i forlængelse af det ordforråd, der arbejdes med i forløbene. Eleverne stifte bekendtskab med ordklasserne substantiver, artikler, verber og adjektiver.

​

Som udgangspunkt foregår undervisningen på tysk, når det er muligt, og understøttes af kropssprog og billeder. Eleverne skal støttes i at bruge gættestrategier og bruge deres viden om ordenes betydning fra dansk og engelsk.

​

Følgende færdigheder vil eleven have tillagt sig efter kurset:

​

• Eleven har mod på at skrive og læse på tysk.

• Eleven kan skrive og forstå enkle ord og udtryk.

• Eleven kan skrive og læse enkle sætninger.

• Eleven har viden om forholdet mellem lyd og stavning.

• Materialet vil altid bestå af en kombination af videoer, tekst, quiz andre sjove og lærerige aktiviteter.

• Følg på tablet, computer eller mobil.

• Der arbejdes i googleprogrammer.

• Undervisningen foregår hver dag fra kl. 9.00 - 12.00 med 1 times individuel arbejde fra kl. 10.00 - 11.00. Her vil læreren sidde og hjælpe efter behov.

• Der vil max være 5 på holdet.

• Holdet bliver oprettet, hvis der er minimum 3 tilmeldte.

• Hvis eleven har deltaget i minimum de 80% af de planlagte lektioner vil denne få et diplom.

Faktaboks om faget

Pris 1099,00 kr/uge

Den Frie Digitale skole - Plads til alle

Den Frie Digitale Skole

Den Frie Digitale Skole er en online skole, der blandt andet tilbyder grundskolefag på alle klassetrin. Derudover tilbyder vi også en vikarløsning til skolerne. Hos DFDS gør vi meget ud af, at tilbyde løsninger, som matcher barnet. Det er vores erfaring, at børn trives bedst og engagerer sig mest, når de oplever at læringssuituationerne er tilpasset dem på alle måder.

Informationer

Følg med på Facebook