Studievejledning i Den Frie Digitale Skole

Den Frie Digitale Skoles vejleder, Marleen, fortæller her om vejledningen i Den Frie Digitale Skole.

Støtte og tryghed for forældre og elever

Vi vil i Den Frie Digitale Skole gerne give forældre tryghed for, at der er en, der følger op på og støtter deres barn i dets skolegang.

Vores ønske er at vores elever afslutter deres skoleuddannelse/-fag med succes - så de er klar til det næste skridt i deres uddannelse.

Faste vejledningssessioner: Gruppevejledning

Der er forskellige måder, hvormed vi vil give støtte og tryghed.

Skolens studievejleder, Marleen, holder eksempelvis faste vejledningssessioner. En vejledningssession er vejledning, der foregår i en gruppe.

Vejledningssessionerne vil stå på skoleskemaet - og forældre og elever kan tilmelde sig disse.

Hvad sker der i en gruppevejledning?

I en gruppevejledning bliver de emner taget op, der støtter eleverne i at komme igennem deres skole med succes.

Det kan være emner som:

· Studiestrategier

· Refleksioner omkring egne styrker og indsatsområder

· Motivation eller mangel på motivation

· Udfordringer i skolegangen og metoder til at overvinde disse

· Erfaringsudveksling

· Forælderens bekymringer, erfaringer og oplevelser mht. barnets skolegang

· Eksamensstrategier

· Valg af næste skole/uddannelse og information om ungdomsuddannelser

I nogle sessioner vil studievejlederen starte med et kort oplæg omkring relevante emner.

Individuel vejledning er også muligt

Hvis forældre har behov for det, kan der selvfølgelig også bookes individuelle samtaler med studievejlederen. Det kan gøres ved at kontakte Marleen.

Spørgsmål?

Hvis I har spørgsmål, kan I altid henvende jer til Marleen og få tingene uddybet på:

Tlf: 40743099