Om den frie digitale skole

Som skolens studievejleder vejleder og støtter jeg eleverne i at gøre deres skoleuddannelse/-fag færdig med succes. Jeg holder kontakt til eleven, forældrene og elevens lærere. Jeg hjælper med at finde konstruktive løsninger, når der opstår personlige og faglige udfordringer i elevens skoleforløb.

 

Jeg motiveres af at se mine elever lykkes, komme styrket i mål med deres skole og blive klar til det næste skridt i deres uddannelsesforløb.

 

Jeg har gennem årene vejledt mange skoleelever og studerende på ungdoms- og voksenuddannelser, der havde brug for behov for akut eller løbende hjælp og vejledning i forbindelse med deres skolegang/uddannelse.

 

Min metode bygger på praktiske handlinger, med udgangspunkt i, at den elev eller studerende, jeg vejleder, også skal handle aktivt og derigennem bygge selvtillid og tro på egne færdigheder og beslutninger. Det virker!

 

I nogle tilfælde er hjælpen dog også baseret på mit kendskab til ”systemet” eller på anbefalinger, baseret på mine konkrete erfaringer fra og med skoler og uddannelsesinstitutioner og min viden om, hvordan de fungerer.

 

Min teoretiske baggrund er en kandidatuddannelse i ”Educational Science & Technology” (Uddannelsesvidenskab og Teknologi).

 

Denne har jeg suppleret med mere end 10 års erfaring fra det private erhvervsliv, hvor jeg arbejdede med uddannelse og træning, og hvor jeg som projektleder deltog i flere digitale læringsprojekter i Danmark og i udlandet.

 

Efterfølgende – og inden jeg blev privat studievejleder - har jeg i 10 år arbejdet på skoler og uddannelsesinstitutioner, hvor jeg har været lærer (matematik og engelsk), teamleder og mentor med vejlednings- og mentoropgaver for en lang række børn, unge og unge voksne.